رقابت‌ كانديداها اخلاقي باشد رقابت‌ كانديداها اخلاقي باشد
تاریخ : دو شنبه 24 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 سيداحمد خاتمي :

رقابت‌ كانديداها اخلاقي باشد
جام جم آنلاين: يك عضو هيات رييسه مجلس خبرگان گفت: صحبت‌هاي مقام معظم رهبري در نماز جمعه رهنمودهاي بسيار مهمي براي ايجاد فضاي امن انتخاباتي است و ان‌شاءالله در پاي صندوق‌هاي راي شاهد حضور باشكوه مردم باشيم.

آيت‌الله سيداحمد خاتمي اظهار داشت: مقام معظم رهبري در مورد انتخابات تعبير زيبايي فرمودند كه " انتخابات در واقع صيانت از نظام اسلامي است" و معناي اين سخن اين است كه حضور مردم پاي صندوق‌هاي راي بيعت مجددي با نظام اسلامي است.

وي با بيان اين‌كه «تمام تلاش دشمنان اين است كه كاري بكنند كه از حمايت مردمي نظام كاسته شود و اين موضوعي است كه خودشان نيز به صراحت به آن اذعان كرده‌اند» افزود: فشارهاي فزاينده و مسائل اين‌چنيني در راستاي ايجاد فشار به مردم و ايجاد سر و صدا از سوي مردم است و جايي كه نشان مي‌دهد مردم هم‌چنان وفادار به نظام اسلامي هستند پاي صندوق‌هاي راي است.

وي با اشاره به اهميت حضور مردم در انتخابات و با بيان اين‌كه «اين اصل حضور مهم‌تر از اين است كه چه كسي انتخاب مي‌شود» اظهار كرد: از طرف ديگر بايد رقابت‌ها اخلاقي باشد؛ به نحوي كه نظام اسلامي زير سوال نرود و اگر هواداران كانديداها بخواهند با زير سوال بردن نظام اسلامي به راي برسند، در واقع اين نمود بداخلاقي و نمكدان شكستن است و هم‌چنين اگر كانديداها بخواهند با تخريب رقبا بالا بيايند اين نيز بداخلاقي است و در شأن نظام اسلامي نيست.

اين عضو شوراي مركزي جامعه مدرسين به بحث بررسي صلاحيت‌ها از سوي شوراي نگهبان اشاره كرد و گفت: مقام معظم رهبري به شوراي نگهبان توصيه كردند كه در اين ارتباط سخت‌گيري نداشته باشند و با بزرگواري رفتار كنند و در مورد كساني كه ردصلاحيت شدند نبايد اين‌گونه تصور كرد كه هيچ‌گونه صلاحيتي ندارند امكان دارد آن‌ها براي كارهاي ديگر صلاحيت داشته باشند. در ضمن امكان اشتباه نيز بعيد نيست.

خاتمي خطاب به كساني كه ردصلاحيت شده‌اند، تصريح كرد: بر اساس آن‌چه كه مقام معظم رهبري تاكيد كردند، كساني هم كه ردصلاحيت شده‌اند بايد به صورت مناسب برخورد كنند و مواظب باشند كه مانند فتنه‌گران سال 88 كلاه بر سرشان نرود و اگر اعتراضي داشتند در قالب قانون بيان كنند.(ايسنا)




|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
موضوعات مرتبط: , , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید